مخالفت اعضای شورای شهر با استعفای شهردار تهران نجفی بر رفتن اصرار دارد

اعضای شورای شهر تهران در جلسه غیررسمی هم اندیشی با موضوع استعفای شهردار با این استعفا مخالفت کردند، ولی محمد علی نجفی اصرار بر رفتن از شهرداری تهران دارد.
در این رابطه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعضای شورا بر ماندن نجفی در شهرداری تاکید دارند.
مرتضی الویری دیروز درحاشیه جلسه غیررسمی هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر تهران با موضوع استعفای شهردار با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد و اظهار کرد: تمامی اعضا در این جلسه مطرح می‌کردند که آقای نجفی به عنوان شهردار تهران فعالیت خود را ادامه دهد و اصرار بر ماندن ایشان بود.
وی افزود: خواسته اکثریت قاطع اعضا این است که نجفی از خواسته خود منصرف شود و شهردار تهران بماند.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا درباره گزینه‌های دیگری صحبت به میان آمد یا خیر گفت: اصلا بحث گزینه‌های دیگر مطرح نبود زیرا شورا عملکرد نجفی را مثبت ارزیابی می‌کند.
الویری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنامه سوم در حال تدوین است، تکیه بر این است که نجفی در شهرداری بماند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود:در جلسه یکشنبه شورا(19فروردین ماه) نیز این موضوع مطرح خواهد شد.
وی، سخنان مطرح شده درباره تعیین شدن جایگزین برای نجفی در جلسه هم اندیشی امروز شورای اسلامی شهر تهران را تکذیب کرد و گفت: تا لحظه‌ای که در جلسه حضور داشتم هیچ یک از این موارد اصلا مطرح نبود.
الویری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود وی و هاشمی جزو گزینه‌های منتخب برای شهرداری تهران هستند، اظهار کرد: چنین بحثی اصلا مطرح نشده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره بیماری نجفی و اصرار اعضا برای ماندنش در این سمت برغم بیماری گفت: این نوع بیماری‌ها را خیلی‌ها دارند و در بحث‌های مدیریتی کشور فعالیت خود را ادامه می‌دهند، بنابراین باور اعضای شورا این است که این موضوع نمی‌تواند عاملی باشد که نجفی استعفا دهد.
وی تاکید کرد: تصور ما این است که این بیماری خللی در کار یک مدیر ایجاد نمی‌کند.
نجفی استعفایش را پس نگرفت
همچنین رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از امتناع نجفی در خصوص پس گرفتن استعفایش خبر داد.
مجید فراهانی با بیان اینکه در جلسه غیر علنی با آقای نجفی در خصوص استعفای ایشان در جلسه همفکری اعضای شورای شهر گفت‌وگو کردیم، گفت: نجفی نهایتا با استناد به قضاوت قطعی سه پزشک مختلف در خصوص بیماری صعب‌العلاج‌شان حاضر به پس گرفتن استعفا نشدند.
وی با بیان اینکه موضوع انتخاب سرپرست فعلا مطرح نیست و قرار شد موضوع مذاکرات در جلسه عمومی روز یکشنبه 19 فروردین» مطرح شود، گفت: استعفای ایشان روز یکشنبه آتی به رای اعضای شورای شهر گذاشته می‌شود.
انتخاب سرپرست برای شهرداری تکذیب می‌شود
همچنین علی اعطا با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر با شهردار تهران با بیان اینکه پیش از این نیز اعلام شد که جلسه رسمی شورای شهر 19 فروردین ماه خواهد بود، گفت: در این جلسه اعضای شورای شهر که به صورت غیررسمی برگزار شد یک جلسه هم اندیشی بود که طبیعتا مصوبه‌ای نیز نداشتیم.
وی با بیان اینکه موضوع استعفای شهردار در جلسه رسمی 19 فروردین ماه با حضور آقای نجفی مطرح می‌شود و وی دلایل استعفای خود را مطرح و در انتها رای گیری خواهد شد، گفت: در این جلسه تنها تبادل نظر و اخبار انجام شد اما از آنجایی که بحث استعفای نجفی بسیار مهم است سخنانی نیز در این مورد انجام شد و حتی نجفی در بخشی از این جلسه حضور داشتند و بحث استعفا نیز مطرح شد.
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه ایشان بر استعفای خود پافشاری دارند، گفت: اصرار وی به دلیل بیماری است و البته عوامل دیگری نیز عنوان شده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه عواملی به غیر از بیماری در استعفای وی نقش داشته کوتاه گفت: بالاخره تنگناهایی نیز در این دوره وجود داشته است. اما مشخصا بیماری جدید ایشان علت استعفا است.
اعطا با بیان اینکه در برخی رسانه‌ها آمده است که چرا اعضای شورای شهر با علم بر بیماری ایشان وی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند، گفت: باید بگویم که مشخصا بیماری وی جدید است و همه اعضای شورا نیز از این موضوع ناراحت هستند و باید بگویم فضا در شورای شهر به گونه‌ای نیست که در جلسه 19 فروردین ماه موضوع استعفا به آسانی پذیرفته شود.
وی با رد انتخاب هر گونه سرپرست برای شهرداری تهران گفت: مطلقا چنین چیزی صحت ندارد و انتخاب سرپرست و نام‌ها و گزینه‌هایی که در فضای مجازی مطرح شده را مطلقا تکذیب می‌کنم.
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز استعفا بررسی نشده و نمی‌توان در مورد گزینه‌ها صحبت کرد، گفت: حتی در مورد گزینه‌های سرپرستی نیز صحبت نشد و در مورد گزینه‌های احتمالی بعدی نیز سخنی به میان نیامد و اساسا این موضوع را تکذیب می‌کنم اما دقت داشته باشید که فضا در شورای شهر به گونه‌ای نیست که در جلسه نوزدهم فروردین ماه به آسانی استعفا پذیرفته شود.
وی با بیان اینکه فضا در شورای شهر اینگونه است که اعضا موافق استعفا نیستند گفت: تا زمانی که شورا استعفا را قبول نکند، موضوع استعفا جاری نیست و اگر شورا رای منفی به استعفای نجفی بدهد، نجفی همچنان شهردار تهران خواهد بود.
اعطا در پاسخ به سوالی در خصوص مطرح شدن نام محسن هاشمی در این جلسه به عنوان گزینه شهرداری گفت: چنین بحثی نداشتیم.
وی در خصوص نامه دوم استعفای نجفی و تغییر محتوای آن نیز گفت: شهردار تهران متن استعفای خود را که خلاصه‌تر از متن استعفای اول بود تقدیم شورای شهر کرد و از نظر محتوایی تغییری نداشته بلکه متن جدید خلاصه‌تر بوده است.
اعطا ادامه داد: بحث اصلی استعفای نجفی بیماری است و اگر بیمار نمی‌شدند استعفا نمی‌دادند؛ چرا که با وجود بیماری تحمل فشارها سخت است و بحث اعضا این است که وی دوره درمان خود را طی کند تا با قوت فعالیتش را ادامه دهد؛ اما نجفی مصر بر رفتن است.
سایر اخبار این روزنامه
تزریق 6 میلیارد دلاری سفارش کالا به شرکت‌های نفتی داخلی جهانگیری: لازمه حل مشکلات کشور وفاق ملی است خیانت بن سلمان به آرمان فلسطین ولیعهد سعودی موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت صلیب سرخ: مردم یمن در حال مرگ تدریجی هستند مخالفت اعضای شورای شهر با استعفای شهردار تهران نجفی بر رفتن اصرار دارد جنون قدرت دکتر روحانی در دیدار عیدانه با جمعی از وزرا، استانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی: تقویت امید و نشاط در جامعه و ایجاد فضایی مناسبتر برای کار و تولید، مسوولیت سنگین همه مسئولان است رئیس جمهور: حضور نیروهای خارجی بدون اجازه دولت سوریه غیرقانونی است انتقاد امام جمعه تبریز از برنامه‌های صدا و سیما بعضی از برنامه‌های صدا و سیما بی‌بند و باری و فرهنگ غرب را در جامعه ترویج می‌کنند وزیر بهداشت: اجازه تکرار تجربه "صنعت خودرو" در "پزشکی" را نمی‌دهم افزایش 3 درصدی تعداد کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در نوروز 97 عامل حمله به سفارت ایران در آتن بازداشت شد شهرداری تهران: فروش طرح روزانه ترافیک تا پایان فروردین ادامه دارد عامل حمله به سفارت ایران در آتن بازداشت شد سرلشکر باقری: نیروهای مسلح از تولید کالاهای ایرانی حمایت می‌کنند افزایش 35 درصدی پرونده‌های مختومه در دیوان عدالت اداری هشدار ژنرال سابق ارتش روسیه درباره وقوع "آخرین جنگ بشریت" دکتر روحانی در دیدار عیدانه با جمعی از وزرا، استانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی: تقویت امید و نشاط در جامعه و ایجاد فضایی مناسبتر برای کار و تولید، مسوولیت سنگین همه مسئولان است دکتر روحانی در دیدار عیدانه با جمعی از وزرا، استانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی: تقویت امید و نشاط در جامعه و ایجاد فضایی مناسبتر برای کار و تولید، مسوولیت سنگین همه مسئولان است دکتر روحانی در دیدار عیدانه با جمعی از وزرا، استانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی: تقویت امید و نشاط در جامعه و ایجاد فضایی مناسبتر برای کار و تولید، مسوولیت سنگین همه مسئولان است دکتر روحانی در دیدار عیدانه با جمعی از وزرا، استانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی: تقویت امید و نشاط در جامعه و ایجاد فضایی مناسبتر برای کار و تولید، مسوولیت سنگین همه مسئولان است دکتر روحانی در دیدار عیدانه با جمعی از وزرا، استانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی: تقویت امید و نشاط در جامعه و ایجاد فضایی مناسبتر برای کار و تولید، مسوولیت سنگین همه مسئولان است